Der er mange felter, men du behøver kun at forholde dig til 2-4
Når side 2 i reservationsprocessen dukker frem, kan det ved første øjekast se omstændigt og uoverskueligt ud.
For overskuelighedens skyld, bider vi lige siden over i flere dele, når vi gennemgår den.
Vi starter med fanebladet Reservationsdetaljer, hvor du automatisk lander.
Det øverste grå felt - er felter om hænger sammen, så hvis du vil ændre i en af de 4 felter, skal du trykke på knappen, som derefter fører dig tilbage til forrige skærmbillede, hvor du kan ændre i parametrene.
Total beløb, Varighed, Bruger
Total beløb er prisen for serviceydelsen, hvis du ændrer prisen her, gælder prisændringen kun denne ene serviceydelse, til denne ene kunde på det reserverede tidspunkt.
For at ændre prisen generelt henvises til siden Serviceydelser.
Varighed Kender du kunden, og ved serviceydelsen ikke tager den opgivne tid ved netop denne kunde, kan du her rette tiden til så den passer. På den måde ajourfører du kalenderen, så ekstratid frigives, eller så forbrugt ekstratid sættes som optaget i kalenderen.
For at ændre varigheden generelt henvises til siden Serviceydelser.
Bruger Hvis kunden er tilbagevendende, kan du finde personen, ved at starte med at skrive personnavnet. Efter blot 2 bogstaver, vil systemet gå i gang med at sammenligne, med dine tidligere kunder, og fremviser de matchende kunder. Du markerer den kunde som du vil have, og systemet udfylder de resterende felter.
Klient navn Selvom du har fundet en kunde, kan bestillingen laves i et andet navn, f.eks. til datteren, manden osv. I sådan tilfælde udfylder du blot det nye navn i dette felt.
Klient email Det samme som ved klient navn, blot med email istedet. Vi bruger email til at sende erindringsemails, så dette felt er vigtigt hvis du vil udsende erindringsemails til dine kunder.
Klient mobilnummer Det samme som ved klient navn, blot med mobilnummer istedet. Vi bruger mobilnummeret til at sende erindringssms'er, så dette felt er vigtigt hvis du vil udsende erindringssms'er til dine kunder.
Allerede betalt, Status og Underret kunde
Allerede betalt 24d.dk håndterer ikke betalinger fra dine kunder, men du kan benytte denne indstilling til dine private noteringer, f.eks. hvis kunden benytter 10turskort eller lign.
Status Standardindstillingen for status er Godkendt, men du kan ændre til Fjernet eller Annuleret, hvis du eller kunden ønsker at ændre denne. Kunden har også mulighed at at annulere sin reservation, og så vil status være sat til Annuleret
Underet kunde Sæt denne til Ja, hvis du vil underrette kunden om oprettelse af den nye tidsreservation som du netop har lavet. Standard er den sat til nej, men vi anbefaler at du sender en underretning, den bliver fremsendt som mail til emailadressen opgivet i Klient email.
Fanebladet kundedata
Navn, Email og telefonnummer. Har du fundet din kunde ved hjælp af dropdown menuen, hvor du indtastede de første bogstaver, vil disse tre felter være udfyldt med denne kundes oplysninger.
Er det en ny kunde er felterne tomme, og du kan udfylde dem med de relevante oplysninger. Så næste gang kunden bestiller vil du kunne søge kunden på de indtastede data, fra disse tre felter. Felterne er ikke obligatoriske, men er udelukkende til din disposition, for bedre overskuelighed og service.
Fanebladet bemærkninger
Her har du mulighed for at notere specielle ønsker fra kunden, eller særlige hensyn til netop denne reservation.
Tryk på Gem eller Gem & Luk for at gemme den nye tidsreservation.
Har du valgt at underrette kunden, vil der automatisk blive udsendt en email, med tidsreservationen detaljer.